| Author |
Topic  |
|
Joachim Dittman Jepsen
Forum Administrator
|
Posted - 18/06/2010 : 01:49:06
Her inden sidste GERF bestyrelsesmøde, sad en lille flok af os og snakkede om et eventuelt GERF senior arrangement, men vi ville lige hører jer spillere hvilken genre som i kunne tænkte jer??f.eks. Low fantasy, high fantasy. Vi beder alle interesserede svarer på denne tråd, men håber på at hovedparten er senior spillere over 18 år. Hovedansvarlig GERF kampagnen Formand i GERF Sekretær for RRF
|
Liselle Angelique Evers Krog Awwal
Moderator
|
Posted - 18/06/2010 : 02:10:47
Sikke en glimrende idé, det har jo skortet lidt på senior-arrangementerne lige siden vi startede kampagnen.Jeg stemmer for low-fantasy (eller mytisk middelalder) - noget med mindre melkastning og færre orker, elvere og dæmoner i hvert fald. Det har vi masser af hver første lørdag :) ___________ Nye varer i Tågeboden! Se: http://picasaweb.google.dk/taageboden | Rokada-forfatter/Illustrator | Skjaldesang II CD ude nu! |
Naomi Hagelberg
|
Posted - 18/06/2010 : 07:10:47
Jeg aner ikke, hvad forskellen er :DMen noget hvor vi er mere fysisk samlet ville måske være rart. Der kan godt være mulighed for små grupper at søge væk, men med én stor base. Men lyt ikke til mig. Jeg har absolut ingen erfaring i dette og aner ikke, hvordan mine forslag vil virke. __________________________________________ aka Diplomatfrue Chalice og holdleder for Lezzien. |
Frederik Gad
|
Posted - 18/06/2010 : 08:17:06
noget lowfantasy ville være ok.syntes dog at der skal være nogle grønne og nogle elvere. disse burde så nok være NPC. det burde også være et andet sted en radiomarken, hvis det er muligt? ---------------------------- Vis dit skjold ære, vogt det med dit liv Dana Incendia!! |
Naomi Hagelberg
|
Posted - 18/06/2010 : 08:27:13
Hvad med at prøve et nyt setting? Som f.eks. post nuclear war?__________________________________________ aka Diplomatfrue Chalice og holdleder for Lezzien. |
Hans Sepp Holm Reichkendler
|
Posted - 18/06/2010 : 08:40:34
Til Naomi High fantasy = Troldom, orker, elvere osv. Magi med fireballs og healing Low fantasy = kun mennesker og meget lidt magi med kun vag eller religiøs betydning.Jeg vælger at trodse Naomi og bakke hendes synspunkt op. Hvis vi "kun" er seniorne så vil det ikke give mening at have lejre med 3-4 folk spredt ud over hele radiomarken. Derudover syns jeg at GERF er en eventyr-rollespilsforening og derfor bør hovedvægten lægges på high eller low fantasy men da en seniorkampagne sansynligvis vil bestå af færre og mere engagerede spillere er det jo noget man kan deviere fra enkelte spilgange fx hver 3. eller 4. spilgang hvor man prøver noget helt andet (fx steampunk, postapokalyptisk) 
|
Andreas Ditlevsen
|
Posted - 18/06/2010 : 08:45:33
Low fantasy: Minimalt behov for karakter "udsmykning" samt højere kostume krav. Der er et kæmpe antal af low fantasy plot der inviterere til intrige spil hvorimod den normale mid/high fantasy byder på flere forskellige racer = flere chancer for kamp.Low fantasy kan sagtens lade sig gøre i Radiomarken, vi har allerede faciliteter der og at skulle finde ny lokation og ordne det praktiske med det, er kun til byrde. Min stemme går på low fantasy. @Naomi. Post Apocalyptisk spil har jo været den helt store dille indenfor det internationale miljø her de sidste 2 års tid. Bl.a. russernes Fall Out scenarier. Problemet er at GERF ikke har spillerbase til det, med mindre at det skulle være lavt antal og utroligt intenst spil. Og ærligt talt mener jeg ikke der er hverken engagerede spillere eller arrangører til at begynde at arbejde på. Andreas Rettrup Ditlevsen Aka Junior Østerskov Efterskole for rollespillere 3. årgang |
Stephan Schönemann
|
Posted - 18/06/2010 : 08:53:42
Jeg ville også godt kunne tænke mig noget low-fantasy, i den mørke middelalder stil.Evt som en rigtig by med handel osv, og med de omkringliggende områder (som evt kunne være marker med nogle bønder og landsbyfolk) værende under angreb fra røverbander osv. -----noget helt andet:------------- Naomi Hagelberg skrev: At hun godt kunne tænke sig et post- apok/nuclear scenerie. Jeg kunne ufattelig også godt tænke mig at komme mere til sådan nogle ting, eftersom jeg skal til City og Cities her om en måneds tid, og gerne vil spille mere i den genre. Jeg har nemlig set på Youtube, folk der har lejet gamle militærområder og spillet S.T.A.L.K.E.R. inspirerede spil der. så hvis noget lignene kunne lade sig gøre, ville det være fedt. "Askr Völun, bedre kendt som Gentleman røveren. Skjuler mit ansigt, men ikke mine manerer. Røver din pung, og pigernes hjerter." |
Naomi Hagelberg
|
Posted - 18/06/2010 : 09:29:37
Hvad vil det sige, at vi ikke har en spillerbase til andet end fantasy? Hvad menes der med spillerbase?__________________________________________ aka Diplomatfrue Chalice og holdleder for Lezzien. |
Jon Stadil
|
Posted - 18/06/2010 : 09:43:53
@Naomi Så vidt jeg ved er en spillerbase fx Rokada.dk eller Rollebasen.dk. Steder hvor der kan laves roller osvGERF: Præst og Paladin af Tarini, Ran' iez Moldo Qu'flatuq. Phoenix: Præst af Kumanis, Shi'heran Vindbærer Menig Satan i Team Djævel & Tilfreds regnvejrs-spiller |
Christinna Beeken
|
Posted - 18/06/2010 : 09:55:05
Det mig og Dittmand snakkede om som muligheder er følgende:- rykke spilstedet lidt længere oppe af radiomarken (bag ved bådhytten) da dette gør at scenariet kan holdes meget billigere end hvis der skal betales for at leje locationen. - lowfantasy/highfantasy passer derfor bedst til denne setting. - in case det blir highfantasy kan man jo bruge dette som en undskyldning for at hive nogle racer og kulturer der ikke er så normale. Disse skal bare ses som forslag. - Grunden til at der ikke har været så mange senior scenarier er at der ikke har været spillere til disse. Så kan folk ikke udover deres idéer skrive evt tidspunkt de ville kunne? Jeg er Jens, jeg er født i Moravia, så gik jeg til Mintaria. Mine forældre blev dræbt af orker, jeg dræbte dem da jeg var 7 med mit magiske sværd, jeg hader orker, så jeg dræber dem. - Wuhuuu, I'm free, free at last |
Frederik Gad
|
Posted - 18/06/2010 : 10:08:02
jeg kan primært i weekenden, dog ikke den første weekend i måneden. jeg stemmer også for kan man, så kan man regler.
---------------------------- Vis dit skjold ære, vogt det med dit liv Dana Incendia!! |
Naomi Hagelberg
|
Posted - 18/06/2010 : 10:21:43
Bare lige for at få flere detaljer på plads. Skal alle lave nye karakterer til en seniorkampagne? Eller er det kun os, der normalt spiller andre racer eller har magi, som skal lave en ny karakter, hvis det bliver low fantasy? Hvad er tidsperspektivet for en seniorkampagne? Spiller man om aftenen i stedet for om dagen? Det kunne være hyggeligt med bål og den slags. Jeg kan i øvrigt også bedst i weekender. Eller fra 6.-16. juli. Men find gerne hurtig en dato, så jeg ikke får planlagt andet samtidig. __________________________________________ aka Diplomatfrue Chalice og holdleder for Lezzien.
|
Frederik Sylvest
|
Posted - 18/06/2010 : 10:21:44
go go Low fantasy :D |
Rene Hansen
|
Posted - 18/06/2010 : 10:48:53
Hej,Stemmer klart for High-fantasy :) Og så benyt set mere begrænsede spiller antal, og at det er seniorer til at ændre lidt på forholdene kampagnen udspilelr sig i. Et forslag kunen være at lave een enkelt hovedby og nogle handels fraktioner. Udenfor byen ville der være muligheder for at lave fraktions-lejre, selvfølgelig med større risiko for angreb fra andre fraktioner eller NPC'er - men med mulighed for at blive givet "ressourcer" af mesterne. Hver fraktion skulle så have besked om hvad deres hjem tågerige havde behov for - med mulig NPC/buff/gyf/andet støtte efterfølgende spilgange når målet nås. En stor "monstergruppe" (Orkerne?) kunne så have opgaven at tilkæmpe sig ressourcerne som andre fraktioner fik i de udenfor fraktionslejre - men de ville ikke have noget ud af at kontrollere disse lejre, så de var nødt til at vente på at andre havde haft lejren en periode. Det ville tillade en masse handels spil, intriger og hyringer af hinanden, konkurrence og stadig tillade et rimelig højt niveau af både kamp og magi. Samtidig med at det ville belønne at lejrerne handlede indbyrdes og at de strukturerede deres hold. Nå, det var bare ævl fra min side. Glæder mig til at se hvad der sker :) Med venlig hilsen - I am a PowerPuff girl.
|
Gry Gressbakken
|
Posted - 18/06/2010 : 11:07:00
Har i styr på hvem der ejer det område?Efter SS5 kunne det område ikke bruges længere af hvad jeg er informeret om, da det tilhøre henholdsvis nogle spejdere, samt et fritidshjem der ikke længere var interesserede i at rollespillerne brugte deres områder. Så før i forelsker jer totalt i det gamle "Askely" og "Lamaro" fra Moravia, så chek lige ud hvem der "sidder" på områderne og om det overhoved er en mulighed Heksen fra radiomarken // Spilmesterkonsulent "Jeg er ikke ond, blot etisk udfordret!" |
Gry Gressbakken
|
Posted - 18/06/2010 : 11:11:49
Forresten...Jeg ville være interesseret i at komme ud og spille lidt af hvert. High og low fantasy. Dog synes jeg for det meste at low fantasy gør at folk spiller mere på deres roller og mindre på deres evner da de så ikke render rundt og er "okkultismens mester". Horror / mystik er helt klart favoritter, samt intrige..hvis vi skal præcisere. Er der en spilverden i har forelsket jer i? Snakker vi gode gamle Eloria eller?
Heksen fra radiomarken // Spilmesterkonsulent "Jeg er ikke ond, blot etisk udfordret!" |
Lisanette Pedersen
|
Posted - 18/06/2010 : 11:16:08
Hvad vi har spiller-base til bør ikke hindre os i at bruge andre systemer. Vi kan vælge alle genre og typer. Hvem siger vi skal have et minutiøst opstillet karakterskema?Dog forestiller jeg mig ikke man kan bruge rokada-roller med mindre det bliver fantasy i et tågerige-setting. Personligt ville jeg gå med på hvad som helst, hvis bare folk er engarerede og gennemførte. og jeg mener HVAD som helst: sci-fi, post-apo, fantasy, horror, high - low whatever, splat, vampire, socialrealistisk, pirat, navi, smølf, reinactment, dæmon/engel-noget. Eller enhver combi af det: high-fantasy-sci-fi somf.eks. shadowrun. Faktisk synes jeg det er fint nok at høre, hvad folk mener, men synes også man nemt kommer til at tænke i traditonelle baner, som f.eks.: "forskellige racer = flere chancer for kamp". Hvor står det skrevet? Alt er hvad man gør det til. Det er det fantastiske ved rollespil. Og når alt dette er sagt, så synes jeg faktisk det bør være op til arrangørgruppen af et eventuelt spil, at beslutte hvad de brænder for at ville lave. Det er når folk brænder for tingene at waua-oplevelserne kommer til spillerne. ________ Gammel i Rokada-gårde. ”The Persians, Aztecs, Romans, and Greeks all had one thing in common: respect.” |
Naomi Hagelberg
|
Posted - 18/06/2010 : 11:27:30
Godt skrevet Lisanette__________________________________________ aka Diplomatfrue Chalice og holdleder for Lezzien. |
Gry Gressbakken
|
Posted - 18/06/2010 : 11:42:03
Derfor skader det jo ikke at høre hvad folk gerne vil ud og spilleDen gamle seniorkampagne der var brændte mestrene meget for, men der var ikke spillere til det, så det er da ikke et helt dumt udgangspunkt at stikke en finger i jorden og finde ud af hvad folk er til. Udbud og eftespørgsel Heksen fra radiomarken // Spilmesterkonsulent "Jeg er ikke ond, blot etisk udfordret!" |
Thor Byrgesen
|
Posted - 18/06/2010 : 13:51:51
Altså hvis det bare skal være et enkelt kort arrangement, så vil jeg foreslå at man enten laver nogle præ-class karakterer folk kan vælge eller giver noget 50-100 EP at vælge for, og så stiller nogle hold med "officerer" op, og så kører nogle scenarioer. "Capture the flag", "King of the hill", "Treasure", "Last man standing" eller "Holy-Grail" er allesammen gode koncepter for lidt holdsport med kamp i. I hvert fald vil jeg foreslå at der skal være noget der kan sparke det igang før det bliver til noget. Det vil være alt for trist hvis det bare er løst og uorganiseret, og der skal gå nogle måneder før der bliver sat gang i spil. |